Wil je de trouwfoto’s zien?

Veroniqueprins.nl_

 

Vandaag kun je om 9.30 uur en 20.00 uur meedoen aan mijn gratis Masterclass; de 5 basisstappen voor een praktijk waarmee je impact maakt en geld verdient. Zodat je (schoon)moeder niet steeds weer vraagt of je toch niet beter een baan kunt nemen…… Zie ik je daar? https://veroniqueprins.nl/gratis-webinar-5-stappen-w/

“Wil je de foto’s van de bruiloft zien?’ Ik weet niet of er iets ergers was dat mijn vriendinnen aan me konden vragen heel wat jaren terug. Het was in de tijd dat een flink aantal van hen een witte jurk aantrokken en in die periode bestonden er geen ‘leuke avondjes samen’ meer. Want steevast kwam het er op neer dat je met zo’n boek op je schoot zat. Met foto’s van schoonfamilies die je niet kende. Je vriendin met tante Jannie, waarbij je het verhaal van tante Jannie er gratis bij kreeg. En het mooie stel met haar ouders waarop je dan ook nog moest zeggen ‘oh wat leuk’, terwijl je zolang als je je vriendin kent, al een hekel aan haar vader hebt. Het is gewoon een nare man.

Dramatische avonden. Kan het erger? Jawel. Bevallingsverhalen. En dan heb ik het nog niet eens over de fotoreportage die daarover gemaakt is. 

De volgende fase is dat diezelfde vriendin, die je altijd zo ongelooflijk stoer en ondernemend vond, sinds 2 jaar 3 keer per dag een foto van haar kind op Insta plaatst. Je wordt er gek van, het gaat nergens anders meer over. Moet je ze nu allemaal liken? Je hebt niets met dat kind. Kun je haar niet ontvolgen? Maar dat merkt ze. Dus druk je keer op keer dapper op een hartje waar je niets van meent.

Komt er een beetje herkenning aan jouw kant? Inclusief de gruwel? 

Toch is de kans groot dat jij op dit moment hetzelfde doet met je business. Om als eerste voorbeeld maar bij de foto’s te blijven. Ik heb inmiddels 7 grote events (13 juni geef ik er weer eentje, je kunt nog maar een paar dagen je kaartje kopen) gegeven met tussen de 100 – 500 mensen, en daar zijn alles bij elkaar ik vermoed 2000 foto’s gemaakt. In eerste instantie deelde ik die ook nog, omdat ik dacht dat iedereen het leuk vond om ze te zien. Om zichzelf te zien. En die foto’s gingen ze dan vast downloaden enzo, was leuk. Inmiddels ben ik iets minder naïef. Ik denk dat er van die 2000 foto’s nog geen 20 ooit zijn gedownload omdat ‘ze’ er op stonden. Doen ze gewoon niet. En ik deel ze dus ook niet meer. Hooguit een stuk of 3 tot maximaal 2 dagen na het grote feest, maar dan is het schluss. Want het boeit niet, zelfs al ben je er geweest. Dat klinkt hard maar dat is de waarheid. Als je na een week nog steeds plaatjes deelt, omdat je er zelf – terecht – nog vol van bent, weet dan dat je die vriendin met het trouwalbum bent. Degenen die er waren kunnen er nog iets me, maar eigenlijk ook al niet veel (zij waren nog op de bruiloft en herkennen de foto’s) omdat zij al weer met hele andere dingen in hun leven bezig zijn. Maar degenen die er niet waren, en dat is het overgrote deel van je volgers, heeft er helemaal niets me. Stop dan met delen, de rest van de wereld is al 2 decennia verder, zelfs een paar dagen later al.

Het is wat ik veel zie gebeuren, oa op Social Media. Delen waar jij blij van wordt, waar jij gelukkig van wordt, wat jij weet. En daarmee zitten we er meestal naast. Ga jezelf nou eens na voordat je iets plaats; is dit de zoveelste babyfoto waar je je volgers naar dwingt te kijken of is het voor hén interessant? Dat is namelijk het enige wat telt: ‘what’s in it for them?’

  1. Ga iedere keer als je iets wilt delen terug naar je ideale klant en stap in zijn of haar schoenen. Als hij/zij dit op haar tijdlijn tegenkomt, voegt het dan iets toe? Is het een trouwfoto of is het iets waarvan ze denkt ‘hé, dat is gaaf, daar kan ik wat me’. En geloof me, als je op die manier gaat kijken valt de helft van je content weg. Wat ik in de huidige fase van mijn business interessant vind, is iets heel anders dan wat mijn klant interesseert met waar zij me bezig zijn. Ik plaats dus niet wat mij op dit moment boeit, maar wat hén op dit moment bezighoudt en dat zijn hele andere dingen. Vertrouw me nou maar.
  2. Deel geen tips die ook te Googlen zijn. Als ik wil weten hoe ik rode wijn van mijn witte nieuwe broek krijg, dan ga ik naar ‘Oma weet raad’, dat hoef ik niet in jouw nieuwsbrief te lezen. Ik wil van jou juist jouw mening lezen, jouw visie. Niet de 5 manieren waarmee ik 3 kilo per dag afval; daar staat het internet al vol me. Je bent geen ‘beste tip kanaal’ maar een inspiratie en infotainment kanaal en dat is iets heel anders.
  3. Wees je veel bewuster van het feit dat iedereen op Socials aan het scrollen is. Nergens specifiek naar op zoek en vaak met weinig tijd. En dan plaats jij een video of de opnames van een live zonder erbij te zetten waar deze over gaat. Zou je zelf drukken? Zou je 3 minuten van je kostbare tijd verspillen aan ‘ik luister en kijk gewoon, mogelijk is het wel een interessant onderwerp voor me’. Tuurlijk…………… niet.. Enneh, als het voor jou niet zo werkt, dan werkt het voor jouw volger ook niet. Eigenlijk logisch toch 😊
  4. In het kader van het vorige punt wil ik je echt vragen om vandaag (straks 😊 ) als je zelf weer een minuut of wat gaat scrollen, eens goed oplet hoe je dat doet. Met hoeveel aandacht. Nul! En toch zijn er nog die zeggen ‘deze post is een aanvulling op mijn post van gisteren’. Jouw post van gisteren…………. Werkelijk? Hoeveel hebben die gezien? En hoeveel kunnen zich nog herinneren, terwijl ze 1821 mensen volgen, waar jij het gisteren over gehad hebt? De meesten weten niet eens meer wat ze gisteren gegeten hebben, laat staan dat ze zich jouw post of story herinneren. Waarop ik vaak de reactie krijg ‘maar die kunnen ze dan toch erbij zoeken……………’ en dat is het moment dat ik weet dat je het spelletje nog niet helemaal snapt 😊 Met de concurrentie van een tijdlijn vol en nog zoveel andere afleidingen, denk je werkelijk dat ze naar je profiel gaan en op jouw profiel gaan kijken ‘goh, waar heeft ze het dan gisteren over gehad?’ Zelfs je grootste fans doen dat niet, dat is niet zoals het werkt. Check jezelf maar.

Ja, en nu moet ik er eigenlijk nog eentje noemen, want in marketing moet alles oneven zijn. Ik weet hem vast op het moment dat ik straks op de ‘verzenden’ knop druk maar nu even niet 😊 Stuur ik hem wel na want jij denkt vast ‘waarom zijn het er geen 5, ik mis er eentje’ 😊 Dus ik laat het hierbij en zou het wel heel leuk vinden als je me zou willen laten weten wat je inzicht is naar aanleiding van mijn schrijfsel.

Voor ik mijn sportkleding aan doe (Magic Mike staat over 10 minuten op de stoep hier om me af te beulen, lekker…………..) nog 2 dingen:

Ben je een starter of heb je nog niet zoveel klanten in je praktijk als dat je zou willen, doe dan vandaag om 9.30 uur en 20.00 uur me aan mijn gratis Masterclass waarin ik je leer hoe je veel eenvoudiger dan je nu waarschijnlijk probeert, mensen aantrekt naar je praktijk, die dan vervolgens ook nog klant worden. De 5 basisstappen voor een praktijk met klanten. Zodat je de volgende keer eerlijk ‘goed’ kunt antwoorden als ze je vragen ‘hoe het in je bedrijfje gaat’. Het is live online en je kunt hem om 9.30 uur en om 20.00 uur volgen. Ben je erbij?

Dinsdag 13 juni organiseer ik een groot evenement in theater het Gooiland in Hilversum. Een hele dag zal ik je inspireren, leren, prikkelen, irriteren en aanzetten om je grootste dromen waar te maken. Ik, samen met een hele zaal vol gelijkgestemden. Gisteren heb ik de laatste hand aan mijn programma gelegd en het wordt waanzinnig. Of je nu net gestart bent of al een big business hebt, je gaat volledig anders naar huis dan dat je binnengekomen bent. Belooft. Je hebt nog maar een paar dagen om je ticket te kopen, doe dat dus vandaag nog! https://jezaakvoorelkaar.plugandpay.nl/checkout/event-je-zaak-voor-elkaar

Dat vijfde punt is me niet meer te binnen geschoten, maar dit is nog wel wat ik me bedacht: 

Jouw nieuwe website boeit maar 1 iemand; Jojou. Verder ligt er niemand wakker van, dus je mag stoppen het er steeds over te hebben. Zoals jij ook niet droomt van of zenuwachtig bent over de website van je tandarts of collega. Toch?

En ik bedenk me net wat er nóg erger is dan met dat trouwalbum op schoot zitten op zaterdagavond…… de video’s bekijken 😊 

Heb een mooie week en mogelijk zie ik je vandaag tijdens de Masterclass.

En, hierbij nog een filmpje van mijn vorige event om vast in de stemming te komen. Wees gerust, hij duurt maar 2 minuten 😊

 

Photo by Drew Coffman on Unsplash

Veronique Prins

Dé Kick Ass Businesscoach voor ambitieuze coaches en therapeuten die een serieuze praktijk willen opbouwen

6 gedachten over “Wil je de trouwfoto’s zien?”

  1. Wat ik nog erger vind, dan de foto’s van bruiloft/doopceremonie/begrafenis zien, inclusief het levensverhaal van al degenen die op de foto’s voorkomen?

    Als het verhaal ergens onderweg ‘onderduikt’ en de verteller dromerig/melancholisch voor zich uit gaat zitten kijken.

    En als die verteller dan, net als je wilt ontsnappen naar de WC, waar je al een hele tijd naartoe wilde/moest, ineens de draad van (een zijweg van een zijweg) weer hardop oppakt. Terwijl je geen flauw benul hebt waar het tijdens het ondergrondse zwijgen heen is gegaan.

    Als het zo gaat met iemand die ik (goed) ken, dan kan ik meestal nog wel raden wat er ondergronds met dat verhaal is gebeurd.
    (Genoeg oefening gehad in de tijd dat mijn kinderen nog klein waren en strijk en zet dergelijke heidebrandverhalen hielden als ik ze uit school haalde.)

    Maar als ik een emailbrief of marketingbericht of salespagina lees die her en der onderduikt, dan krijg ik de kriebels.
    En als dan ook nog het concrete aanbod verdwaald is geraakt in het ondergrondse deel van het verhaal…

    Dan is dat voor mij reden om – zeker als het niet de eerste keer is – zo iemand te blokkeren. Of me op zijn minst uit te schrijven voor diens emailnieuwsbrieven.

  2. Bedankt Veronique,

    Mooi dat je het zo lekker duidelijk maakt aan de hand van zo’n beeldend voorbeeld.
    Ik wist het wel, maar nu valt het kwartje nog beter, en ik zal daar zeker in het vervolg op letten.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven