Ik zeg altijd ‘imperfect action always beats perfect inaction’. En dat geldt met name voor het starten met pilottrajecten. Ik zie mensen langer dan een olifant zwanger zijn van hun nieuwste workshop (van €27) en dat is gewoon waanzin. Omdat er heel lang over nadenken absoluut niet bijdraagt aan een nog beter resultaat van de desbetreffende workshop of traject. Dat zul je toch ‘in het echt’ moeten testen en pas dan weet je hoe of wat het werkt en wat er gewijzigd/ verbeterd moet worden. Om die reden ben ik een grote voorstander van pilottrajecten. Omdat er dan iets gebeurt, ik doe aan verwachtingenmanagement, het geeft mij de gelegenheid om dingen uit te testen zonder dat ik er klotsende oksels van krijg en het is hoe mijn meest waardevolle trajecten en programma’s zijn ontstaan.
Sterker nog, Strategisch Versnellen zit op dit moment ook in een pilotversie om te testen of het in het echt net zo belachelijk waardevol is als dat ik altijd gedacht had dat het zou zijn. (wat overigens wel zo blijkt te zijn…..😊 ) In deze video leg ik je het hoe, wat en waarom uit van pilottrajecten; wat kun je er mee, hoe verkoop je ze en hoe verkoop je er zoveel als dat je er wilt testen.
Heel veel luisterplezier!Photo by Brett Jordan on Unsplash