Wil jij echt iedere klant? Nee toch zeker!

Veroniqueprins.nl_

 

Eén van mijn coachees is heel goed bezig en heeft duidelijk haar systeem gevonden om haar praktijk verder op te bouwen. Ze organiseert gratis ‘proeverijen’ waarop mensen met haar en haar werkwijze kunnen kennismaken én vast kunnen proeven aan de resultaten. Top! We hebben een formulier ontwikkeld dat ze voorlegt aan de deelnemers en van daaruit doet ze na afloop haar follow up, alles prima geregeld.

Vandaag keken we even naar de antwoorden en hoe de mensen nu het beste te benaderen. Bij 2 had ze wat twijfels over de aanpak; bellen of mailen. Waarop ik haar de vraag stelde ‘wil je die persoon wel als klant?’. En toen gebeurde er iets…

Ik kan en wil niet iedereen helpen. Soms is er geen match, soms zijn mensen er nog niet aan toe en het kan zijn dat hun pijn ligt in een gebied dat niet mijn expertise is. Of mijn agenda heeft simpelweg geen ruimte. Dus ik maak bewuste keuzes. Wat er bij haar gebeurde was dat ze, gericht op het resultaat, iedereen wilde benaderen zonder zich af te vragen; wil ik dit wel? Want een klant kan je meer kosten dan hij je oplevert, op vele gebieden. En wat bleek; ze was aan het zoeken naar de manier om contact te zoeken omdat ze eigenlijk geen traject met die persoon aan wilde gaan.

Ook jouw tijd en kennis zijn kostbaar; help hen die bij jou passen en die door jou geholpen kunnen en willen worden. Zelfs als je agenda nu nog lege plekken heeft is dat uiteindelijk de enige weg om hem volledig gevuld te krijgen. Bovenstaande trajecten worden namelijk geen succes en zorgen daarmee zeker niet voor nieuwe klanten. Denk daar voor je zelf eens over na…

Mooie dag!!

Veronique Prins

Dé Kick Ass Businesscoach voor ambitieuze coaches en therapeuten die een serieuze praktijk willen opbouwen

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven