Zo de werkdag is voor vandaag weer bijna ten einde. Het is een drukke dag geweest en ik heb een hoop werk verzet. Het is aan het einde an een werkdag noodzakelijk je te realiseren of je vandaag IN je bedrijf aan het werk bent geweest (als werknemer) of AAN je bedrijf hebt gewerkt (als je eigen werkgever).
Dat zijn 2 verschillende acties, waarbij je bij de eerste vooral in het moment en in de ‘doe modus’ staat. Je mouwen opstropen en met de dagelijkse dingen aan de slag gaan. Heerlijk en nodig, alleen niet de hele tijd.
‘AAN je bedrijf’ werken betekent dat je nadenkt over lange termijn plannen, doelstellingen, acties plant en dus met het grotere plaatje bezig bent. Even niets ‘doen’, vooral denken en visualiseren. Zeer noodzakelijk om te doen en echt tijd voor in te plannen! Want met die enorme ’to-do lijstjes’ schiet dat er heel gemakkelijk bij in en loop je dus eigenlijk als een hamster in een kooitje; heel hard rennen en geen meter vooruit komen. Werk je vooral AAN je bedrijf en niet IN je bedrijf, dan ben je een luchtkasteel aan het bouwen.
Het is dus zeer belangrijk om het IN en AAN je bedrijf werken in balans af te wisselen. Ruim voor beide acties tijd in. En stel je bij iedere punt die je op je actielijst zet de vraag; ben ik echt de enige die dit kan doen, moet dit nu vandaag, draagt deze actie bij aan het grotere geheel? Want we kunnen ons ook heel makkelijk verliezen in en verschuilen achter actielijstjes. Dat is weer stof voor een ander blog… 🙂
Ben benieuwd, hoe zag jouw dag er uit vandaag? Heb jij resultaat voor vandaag of voor de toekomst gerealiseerd?
Ik wens je een fijne dag!