Verkoop jij ook ‘dagsoep’?

Veroniqueprins.nl_

 

Een aantal dagen geleden waren wij onderweg en had ik rond 12.30 uur best trek. We liepen langs onderstaand bord en ondanks dat er wat knorde en het terras er goed uitzag, ploften wij er niet neer. En dat was omdat ze ‘dagsoep’ verkochten. Waarom dat niet handig is lees je in dit artikel.

Iets als ‘dagsoep’ is veel te vaag, waarom het niet gewoon bij naam noemen? Loopt er bij jou water in je mond bij het woord ‘dagsoep’? Bij mij niet! 🙂

Dat was overigens ook niet gebeurd als er groentesoep had gestaan, want dat vind ik niet lekker 🙂 En als er aspergesoep was aangekondigd, dan was ik op de eerste de beste stoel gaan zitten. Dat is het effect van duidelijk aangeven wat je verkoopt.

En ja, de mensen die net als ik niet van groentesoep houden, die lopen dus ook door als je wel specifiek bent. Maar die lopen bij het woord ‘dagsoep’ ook door, dus daar mis je niets aan. Echter, de aspergesoepliefhebbers worden rond lunchtijd ernstig getriggerd als dat op het bord aankondigd wordt en gaan dus wel zitten. En die hadden bij het woord ‘dagsoep’ waarschijnlijk ook gewoon doorgelopen.

De les is; verkoop je klant zijn/haar verlangen. Dan verkoopt je product zich namelijk min of meer ‘vanzelf’. Blijf je vaag en weinig concreet dan lopen ze door, zoals wij ook deden. Om vervolgens op een volgend terras wel voor Euro 50 te besteden. Gemiste kans…….

Hoeveel kansen loop jij mis? Staat er bij jou ook ‘dagsoep’ op je website? Succes!

Veronique Prins

Dé Kick Ass Businesscoach voor ambitieuze coaches en therapeuten die een serieuze praktijk willen opbouwen

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven