‘Wat eten we als toetje?’

Veroniqueprins.nl_

Ik zie het nog  voor me. Een doordeweekse dag rond 8.15 uur. Mijn ene kind zoekt zijn gymspullen. Waar ik hem wel aan heb moeten helpen herinneren natuurlijk;  ‘Vandaag is het dinsdag en dus gymdag, neem je je spullen mee?’ Geeft niks, doe ik al een week of 40 zo dit schooljaar. En die andere zit natuurlijk weer te trutten met haar boterham, terwijl ze van mening is dat ze toch echt een ander strikje in haar haar moet dan ik er net met mijn 2 linkerhanden met pijn en moeite in heb zitten fröbelen. Ondertussen denk ik aan mijn to do lijst en wat daar allemaal eigenlijk nog bij moet vandaag en hou ik óók de klok in de gaten. ‘Jongens, we moeten nu wel echt weg anders komen we te laat op school’. En die ene stelt dan dé vraag; Wat eten we eigenlijk vanavond en wat is er voor toetje’. Eten? Toetje? Huh? Op tijd op school en die mega lijst die op me ligt te wachten, dat kan mijn hoofd net bevatten. Wat we eten ga ik rond een uur of 6 wel eens over nadenken en toetjes zijn op dit moment al helemaal niet ‘on top of mind’. Niet on top of my mind in ieder geval.

Je zult wel denken; Ben je ineens opvoedcoach geworden ofzo? Nee, integendeel. Ik denk ook niet dat ik dan net zo’n praktijk had als ik nu heb als businesscoach, maar dat is weer een heel ander verhaal. Toch ga ik je wel een tikkie opvoeden met deze blog. Want ik zie zo ongelooflijk vaak dit soort gedrag bij veel coaches en therapeuten. Ze willen het liefst al het antwoord op vraag 16 terwijl ze nog niet eens de eerste vraag zelfs maar gelezen hebben. Bezig met het toetje terwijl er éérst nog geluncht en gedineerd moet worden. Onzin!

‘Maar hoe geef ik dan webinars?’, ‘moet ik me inschrijven bij een sprekersbureau als ik betaalde lezingen wil geven?’, ‘hoe moet het met de branding van mijn bedrijf?’ en ‘waar laat jij je werkboeken drukken?’. En ik denk dan ‘vriend(in), als we het ‘first things first’ principe eens gingen hanteren’. Voorlopig krijg je nog geen zalen vol, laat staan dat mensen je willen betalen om je te laten/horen spreken. Je bént nog niet eens een merk. (Sidenote: Een merk word je niet door een logo te laten maken. Dat ben je om wie je bent en waar je oersterk voor staat. Een visie die je met hand en tand kunt verdedigen ten opzichte van iedere andersdenkende. En die dan ook nog eens anders is dan wat al je andere duizenden collega’s roepen. Dát maakt een merk een merk en pas dan hoef je na te gaan denken over branding. Maar dan moet je eerst iemand zíjn en regelmatig zijn ze dat nog niet in de fase dat ze zich druk maken over branding. Dan gaat het meer over het ontwerp en hoe mooi je website er uit ziet. Maar dat is geen branding maar styling/ ontwerp. )

‘Waar laat jij je werkboeken drukken?’ Nou, de eerste 2 jaar rolden die gewoon als A4’tjes uit mijn eigen printer vandaan. Gestart met zo’n plastic mapje met doorkijk voorkant en die ombuigdingen (heb je er een beeld bij??). In verschillende kleuren.  Later kwam de upgrade naar een keurige zwarte map van de Action, blaadjes nog altijd uit mijn eigen printer. De versie daarna was de modificatie dat we eigen stickers met ons logo hadden en die op die glimmende map plakten. Ik vergeet nooit meer de eerste keer dat ik de zaal klaarmaakte en die mappen neerlegde, ik vond het er zó mooi en professioneel uit zien. Ik leverde er toen nog altijd een ringbrandblok bij om aantekeningen te maken. Toen vond ik bij de Action ook, jawel, zwart glimmende dikke schriften en ging daar ook een sticker op. Kicken! En pas naar schatting 200 zelfgedrukte in Word opgemaakte werkboeken later hebben wij eens een echt werkboek ontworpen en die laten we nu in grote oplages drukken. Idem voor de notitieblokken. Maar ik heb er nog nooit iemand over gehoord dat, nu ze een aantekeningenblok krijgen met mijn logo er in gestanst, mijn training aanzienlijk beter is dan destijds met  de zwart-glimmende -schriften-met-harde-kaft-en-Je-zaak-voor-Elkaar-logo-sticker. Allemaal afleiding, allemaal onzin. Het is cool en ik ben trots als ik hier nu de pakketjes voor mijn cursisten de deur uit zie gaan. Ziet er altijd echt tiptop uit. Maar dat vond ik ook toen ik mijn zwarte smalle Action mappen hier op tafel klaar legde. Dus……………

Hou op met dat toetje. Richt je op wat voor je ligt. Ik zou bijna zeggen ‘ga eens Mindfull aan je business bouwen’ en wees eens wat bewuster bezig met je hier en nu. In plaats van ‘wat als, wat als, als dan’. Het vervelende daarvan is dat dat moment niet eens gaat komen omdat je ideeën wel vooruitstrevend zijn maar je acties niet in beweging komen zeg maar. En dan kom je er niet. Want er voornamelijk in je hoofd heel succesvol mee bezig zijn heeft nog nooit iemand succesvol gemaakt. Amen.

Nou, dat was hij weer voor deze week. Hoop dat ik je voor of zelfs tijdens je vakantie een tikkie wakker heb kunnen schudden. Aan het denken heb kunnen zetten. Na heb kunnen laten denken. Ben heel benieuwd naar jouw visie/inzichten. Wil je het hieronder met me delen?

Enneh, voordat je op je koffer gaat zitten om hem dicht te ritsen, bestel nog snel een kaartje voor mijn Business Boost Bootcamp op 28 augustus aanstaande. De Early Bird aanbieding loopt vandaag af Voor slechts Euro 47 ex BTW kun je een dag tanken aan mijn energie, ideen opdoen, jezelf en je business weer eens door frisse ogen bekijken, je excuses voor eens en voor altijd begraven, besluiten nemen, je optrekken aan een waanzinnige groep gelijkgestemden en ook nog eens zonder dat je er je huis voor uit hoeft. Ben je er bij?  Ik zou er niet te lang over nadenken. Omdat de prijs belachelijk is en omdat er over nadenken duurder is dan een ticket kopen. Trust me!

www.jezaakvoorelkaar.nl/bbb

Veronique Prins

Dé Kick Ass Businesscoach voor ambitieuze coaches en therapeuten die een serieuze praktijk willen opbouwen

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven