Ik heb zojuist mijn voorbereidingen afgerond voor de ondernemerscoachingsgesprekken die voor deze week nog in mijn agenda staan. Die voorbereidingen bestaan uit het bestuderen van het intakeformulier dat de coach/therapeut vooraf invult en een rondje langs ‘de digitale velden’; website, social media kanalen enz.
Tijdens ‘die rondjes’ , is me weer opgevallen dat op veel websites de inhoud van de teksten niet correspondeert met de titel van de desbetreffende pagina. Op de homepagina staat in veel gevallen het ‘wie ben ik’ verhaal. Jouw ideale klant moet zichzelf herkennen op jouw homepagina, zich begrepen voelen. Dus schets daar de pijn waarvoor jij een pleister hebt en nodig hem/haar dan uit richting die pleister. Door je eigen verhaal hier te plaatsen denkt de bezoeker ‘wat een aardig mens’, als het echter niet duidelijk is wat je voor hem of haar kan betekenen en of jij het antwoord bent op zijn/haar vraag is hij binnen 10 seconden weg (bewezen!!).
Verder kom ik op veel ‘wie ben ik’ pagina’s een korte schets tegen van wie de coach is (waarbij ik vaak punten mis die voor het besluitvormingsproces van jouw klant wél van essentieel belang kunnen zijn) en wordt er ook veel gesproken over welke methodiek er wordt toegepast. Los van het feit dat dat voor veel mensen a) niet belangrijk is als je het probleem maar oplost of b) die methodiek niet altijd begrijpelijk is waardoor ze weer…wegklikken. Op de ‘wie ben ik’ pagina staat JOUW verhaal; wie ben jij, wat drijft jou, waarom ben jij degene die mij kan helpen? Wil je wel over je methodiek praten, doe dat dan elders op de website.
Hoe is het op jouw website? Krijgt de bezoeker wat je belooft in de titel? Is het voor jouw bezoeker ook duidelijk wat er staat? Of misschien samen toch een keer naar kijken? Vraag dan nu een websitescan aan bij Je Zaak voor Elkaar en maak van je digitale etalage een klantmagneet!! Daar is hij toch voor bedoeld? info@veroniqueprins.nl