We zijn op vakantie in Sri Lanka en rijden onze eige tuktuk. Die bij tijd en wijlen ‘dorst’ heeft. Dan vragen we her en der om een ‘petrolstation’ en wordt ons met een grote glimlach de weg gewezen. Dit gebeurde vanmorgen;
‘Can I please ask you, do you know the nearest petrolstation?’. Hij kwam de benzine nog net niet persoonlijk brengen, maar dat scheelde niet veel. En toen zei hij ‘Can I please ask you something? Would you like to go on a safari?’
Waarop hij ons zijn kaartje gaf.
Vond ik hem raar? Opdringerig? Salesy? Smeerde hij me wat aan? Tuurlijk niet! Hij stelde gewoon een vraag. Niets meer en niets minder….
Vraag dus gewoon om de deal/opdracht/traject bij je klant. Wij maken daar vaak hele verhalen omheen. Doen tig aannames. En het is gewoon een vraag. Een terechte ook nog waar ik nu ben. Nu waren we al op safari geweest maar ik zou bijna weer gegaan zijn met hem.
Zo simpel is het! Wie NIET vraagt wordt overgeslagen….. Succes!