Vandaag was ik op een bijeenkomst in Amersfoort en heb ik van diverse leuke en inspirerende mensen hun visitekaartje ontvangen. Mijn routine is dan om ook met deze mensen op Social Media de verbinding te zoeken. En wat constateer ik tot mijn verbazing?
Van de 17 kaartjes stond slechts bij 1 iemand zijn LinkedIn link vermeldOp 12 kaartjes stond een link naar hun website, die in 3 gevallen niet werkteOp 3 kaartjes de TwittervermeldingIk vond maar 5 Facebookpagina vermeldingen
Wat een gemiste kans. Want mogelijk ben ik wel hun ideale klant en nu heb ik geen kans om ze via Social Media kanalen beter te leren kennen en uiteindelijk klant te worden. Anders dan via email of telefoon kan ik geen contact leggen en dat doe ik pas als ik klaar ben om ’te kopen’. Dat is jammer van de contacten die vandaag gelegd zijn. Zo waren er van 1 persoon 6 met dezelfde naam op Twitter en op mijn mobiel zijn de foto’s te klein om de juiste te herkennen. Die kan ik dus niet volgen. Idem voor Facebook. Eeuwig zonde!
Kijk jij eens kritisch naar je eigen kaartje. Ben jij het best bewaarde geheim op je eigen visitekaartje? Staat je website er op en hoe je op de diverse Social Media kanalen te vinden bent? Laat ook jouw potentiële klant niet zo makkelijk door je vingers glippen. Of kun jij je dat veroorloven…?