Doel van marketing is het overbodig maken van het verkopen – Peter Drucker

Veroniqueprins.nl_

 

Wat dit inhoudt is dat als je je klant en zijn/haar behoeften goed begrijpt en daar je aanbod op afstemt, je product/dienst zichzelf verkoopt. En daar ligt de rol van marketing en dus een oplossing voor veel coaches die ik tegenkom die “een hekel aan verkopen hebben”.

Dit klinkt heel simpel en dat is het eigenlijk ook. Stel je hebt een groothandel in pleisters en je komt iemand tegen met een grote, bloedende wond. Typisch geval van vraag en zeer passend aanbod. Je hoeft geen lang verhaal te houden tegen de persoon met de wond over de voordelen van pleisters en hoe goed waterdicht ze zijn, ze zullen zonder verdere vragen worden aangeschaft.

Belangrijk is dus dat je je klant kent; wat houdt hem of haar bezig, waar is de behoefte aan. Sluit je aanbod daarop aan en zorg dat je je kennis deelt. Dan hoef je niet iets ‘aan te smeren’, als jouw product of dienst van werkelijke waarde is zal een prospect zien dat de opbrengst hoger zijn dan de kosten en is een deal zo gesloten. Dát is de rol van marketing.

 

Echt niet ingewikkeld dus, kijk maar naar onderstaand voorbeeld!

Wil jij eens sparren over hoe jij je product of dienst het best kunt ‘verkopen’, stuur me een bericht: info@veroniqueprins.nl

Veronique Prins

Dé Kick Ass Businesscoach voor ambitieuze coaches en therapeuten die een serieuze praktijk willen opbouwen

Scroll naar boven