Zweet tussen m’n bilnaad, geen idee waar ik heen ging. Klinkt bekend?

Veroniqueprins.nl_

Doe je al met met Klant Klaar; 4 daagse first Class Business Coaching van 17 – 20 november. Gratis. Als je klaar bent voor klanten. Ben je dat niet, dan niet meedoen, want het risico dat je ze krijgt is groot 😊

Ik ben dol op autorijden. Altijd al geweest. Helemaal in mijn auto – elke keer als ik hem zie staan, denk ik: ja hoor, die is van mij. (ja ik weet dat je dat mogelijk niet snapt, elke gek zijn gebrek 😊) En omdat mijn hubby (waar ik overigens hetzelfde over denk als ik hem zie 😊) en ik deels van de maand in Zuid-Frankrijk wonen, rijden we maandelijkse de route du Soleil heen en terug. Sommigen vinden dat eens per jaar voor vakantie al een absolute crime, wij doen dat dus 12 keer per jaar en vinden het juist heerlijk. Lekker samen, kop leeg, muziekje erbij, en gáán.

Afgelopen woensdag was het weer tijd om terug naar Holland te gaan. Omdat ik donderdagmiddag een live training moest geven, vertrokken we woensdag om 18 uur. Dan zouden we ’s ochtends rond zeven thuis zijn en ik tijd genoeg hebben om de honden uit te laten, even te douchen, tas uitpakken, make-up op m’n gezicht en als businesscoach op weg naar Lage Vuursche. Geweldige planning.

Maar zoals vaak met een planning, liep dat iets anders. 

Halverwege klapte ineens het dashboard eruit. PLOEP. Alles op zwart. Geen navigatie meer, geen snelheidsmeter, geen tankindicatie, niks. De cruisecontrol werkte niet meer, we wisten niet hoeveel kilometer we nog moesten, of we überhaupt nog thuiskwamen zonder langs de kant te belanden.

En daar reden we dan. Twee honden achterin, regen die op standje ‘Nederlands herfstweer’ stond, vrachtwagens die langs ons gierden terwijl wij op een vluchtstrook stonden die eigenlijk meer een streepje was dan een strook. Daar blijven staan was geen optie maar we wisten ook niet wat we wel moesten, er leek geen oplossing te zijn. Want ze zouden hem geheid afslepen, dan zou ik nog 2 dagen in Frankrijk moeten blijven en ik moest die middag écht thuis zijn. Geen optie dus. Maar wat wel, we zagen het niet. En al die tijd voelden we ons zeer oncomfortabel, onveilig, onrustig en vroegen we ons steeds af ‘redden we onze bestemming wel’. We werden links en rechts voorbijgereden door auto’s waarvan ik dacht ‘die had mijn opa’, maar die deden het wél. En die computergestuurde ultra moderne vrachtwagen van mij niet, of in ieder geval maar op halve kracht. Het was mega frustrerend!

Toen we een paar honderd kilo verder waren, het bord Luxemburg zagen en hoop kregen dat we het misschien toch gingen redden (verwar dat niet met zekerheid, de vlag ging nog niet uit!) dacht ik ineens:

Verrek, zó was m’n eerste jaar als ondernemer. Precies dit gevoel had ik toen ook. 

Geen overzicht. Geen idee of ik op koers lag, geeneens een idee wat de koers moest zijn.
Niet weten of je veel te snel of veel te langzaam gaat, geen enkele controle, geen strategie en hoop als plan. Keihard werken – maar geen enkele zekerheid dat ik aan zou komen. Ik deed het op hoop, op ‘misschien werkt dit’. En vaak leek dat niet zo te zijn.

En ondertussen zag ik mensen die later gestart waren, minder goed waren, wél klanten hebben, veel zelfs. Terwijl ik daar briljant zat te wezen, op mijn virtuele vluchtstrook, met het zweet tussen mijn bilnaad en een hoofd vol twijfels, iedere dag dat het niet leek te lukken een beetje meer.

Wat het extra ironisch maakte? 

Voordat we naar huis reden gingen we éérst langs de garage. Want rijden zónder dashboard? Ging niet gebeuren. Veel te onveilig en onzeker, frustrerend.
En wat zei die monteur?
“Software-update.”
Hij hing die auto twee uur aan z’n laptop en klaar. Klaar! Hij deed het weer. Alles werkte weer. Navigatie terug, cruise control terug, zelfs de tankmeter kwam weer tot leven.

En het enige wat ik dacht was: waarom behandelen we ons bedrijf niet als onze auto?

Want ik liep een jaar in mijn eentje te trutten, ik zou het wel weten, ik had geen hulp nodig. Alsof ik zelf mijn bedrijf kon resetten; ik wist niet eens welke software het was en ik ben a-technisch. Volstrekt niet logisch toch? Maar dat mag een jaar duren (en bij sommigen van mijn klanten duurt het wel langer dan dat, herkenbaar), terwijl dat bakken met geld kost en over de frustratie en hard werken voor niks nog maar niet gesproken.

Ik.Kan.Er.Met.Mijn.Hoofd.Niet.Bij.  

Ben heel benieuwd wat dit schrijven bij jou los maakt? Waar het je van bewust maakt. Zou het super leuk vinden als je me dat zou willen laten weten, mag gewoon als reactie op deze mail.

Maar goed, terug naar die frustratie. Het feit dat jij met je business, die overduidelijk iets mankeert (geen dashboard is slechts de metafoor, niets werkt en je hebt ook nergens grip of zicht op en je weet ook niet hoe dat dashboard weer aan gaat, je hebt de kennis niet) niet naar de garage gaat. Niet nodig, doe het wel zelf. Dus weet je, komt die garage gewoon naar jou.

Klaar voor een software update?

Ik geef je praktijk een software update. Je hoeft er geen afspraak voor te maken, je hoeft er je huis niet voor uit, je hoeft er zelfs niet voor te betalen. Je hoeft zelfs je huis niet uit. Ik geef je business een reset, zodat je van hoop naar strategie gaat. Van frustratie naar klanten. Van hoop naar een plan. Van stress naar overvloed.

Want ik kan niet mijn auto resetten…. Maar ik ben wel een briljante businesscoach en ik kan jou wel helpen een succes van je business te maken (> 375 5 sterren reviews op Google, meer bewijs nodig?). En dat ga ik dus doen!

 

4 dagen First Class Business Coaching dat jij op een studenten OV mag volgen; dus gratis!

Daarom is er Klant Klaar. Van 17 t/m 20 november.

Vier dagen waarin we jouw hele ‘dashboard’ weer aanzetten.
Niet met ingewikkelde tools of onbegrijpelijke systemen, maar gewoon: Helderheid. Inzicht. Richting.

✔ Je maakt je aanbod weer loepzuiver – niet vaag, maar concreet
✔ Je ontdekt wat werkt, wat geld oplevert, en wat echt zonde van je tijd en energie is omdat je er nooit klanten zal opleveren
✔ Hoe je je eerste/volgende 5 klanten maakt, zonder dat je harder hoeft te werken
✔ Ik leer je verkopen vanuit je hart, waardoor je je nooit meer een autoverkoper zult voelen en als vanzelf mensen op de knop drukken

Zodat jij niet langer schietgebedjes slaat dat je niet terug hoeft naar je werkgever. Of hoopt dat het ‘ineens wel’ goed gaat, waardoor je je baan tóch op zult kunnen zeggen.

Je weet waar je heen gaat. Hoe je daar komt. En geld verdient onderweg.

Je hoeft niet technisch te zijn.
Je hoeft het ook niet alleen te kunnen.
Je moet – net als wij met die auto – gewoon even aan de juiste kennisbank gehangen worden. En dat ben ik.

Dus; klaar voor?

Klant Klaar dus.  

📍 17 t/m 20 november
📍 4 avonden van 20.00 – 21.15 uur

📍Kun je er een keer niet bij zijn? Er is per avond beperkte tijd een replay beschikbaar, de link daarvan ontvang je iedere avond

Klik hier om je aan te melden

Je kunt het ook nog even zelf doen. In de hoop dat de lampjes ‘vanzelf’ weer gaan branden. Dan hoop ik voor je dat dat gebeurt voordat je crasht. Of zelf al stopt omdat het gissend en proberend echt een stuk minder leuk is. En ik kan het weten, ik heb het zelf ook een jaar zo gedaan.

Ga je daar niet op wachten, wil je pro-actief aan de slag, klik dan hier om mee te doen!

 

 

 

Photo by Jamie Street on Unsplash

Veronique Prins

Dé Kick Ass Businesscoach voor ambitieuze coaches en therapeuten die een serieuze praktijk willen opbouwen

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven