We zijn 25 jaar getrouwd, en dus: tijd voor een feestje. In eerste instantie wilden we het klein houden — we hadden al een mooie reis gemaakt — maar hé, het leven is te kort om géén feestje te vieren, toch?
Tuurlijk dachten we eerst: we doen het zelf wel. Ik regel evenementen met artiesten en vuurwerk, dan moet een achtertuinfeest appeltje-eitje zijn. Tot het besef kwam: gunnen we het onszelf niet gewoon om lekker onder de wol te kruipen terwijl iemand anders de bierglazen uit de struiken plukt? Precies dat.
Dus:, wensenlijstje gemaakt (en ja, bij mij zijn dat eisen 😊) nog wat dingen gevraagd aan Chat GPT, en naar aanleiding daarvan bij zes partijen het contactformulier ingevuld. Want ja, je wil opties, zeker als je geen idee hebt wie wat levert.
En toen gebeurde er iets wat zó vaak bij ondernemers misgaat:
- Twee bedrijven belden de volgende ochtend meteen. Met die twee had ik direct contact, ik sprak mijn wensen door en ze stuurden een offerte.
- Twee stuurden alleen een mail met vragen.
- De andere twee? Nooit meer iets van gehoord.
Ik koos dus gewoon degene die belde. Omdat niemand zich onderscheidde. Iedereen beloofde precies hetzelfde, in precies dezelfde woorden. Dan maar degene die het snelst reageert, toch?
Snap je wat ik bedoel?
Als jij hetzelfde roept als de rest, maakt het je klant niet uit wie haar migraine, bindingsangst of hooikoorts oplost. Dan wint de eerste die contact opneemt en wint bellen het ALTIJD van mailen. Niet degene die zogenaamd “het beste” is, want dat viel uit die sites niet op te maken.
En nee, het gaat nooit over de prijs
De partij die wij kozen, was iets duurder dan gepland. Maar ze voegden leuke dingen toe waar ik zelf niet aan gedacht had. Ik kreeg een volledig beeld, zag het voor mijn ogen ontstaan: ‘oh maar dát is leuk!’.
En dan gebeurt het: dan zeg je toch ‘ja’ op die offert want je bent maar één keer 25 jaar getrouwd toch?
Net zoals je ooit die vakantie boekte die eigenlijk boven budget was omdat het uitzicht zó veel mooier was. Of die verbouwing die je tóch deed, omdat “een keuken 20 jaar meegaat”.
Of die trouwjurk die net wat duurder was, maar dan skippen we toch gewoon het welkomstdrankje. Maar het wordt écht deze jurk!
Zo werkt het bij jouw klanten ook.
Ze nemen een besluit op basis van verlangen, niet op prijs. Want we vinden altijd een manier om het dan toch te betalen.
En voor wie nu denkt ‘ja, maar jij hebt het makkelijk praten want jij kunt het betalen’: ook ik werk gewoon met een budget. En geef niet per definitie meer uit omdat ik meer heb. Maar wel als het al mijn verlangens aantikt.
Het is 2-voor-12: WAKE UP!
Op dit moment is er een overkill aan coaches en therapeuten. Iedereen roept hetzelfde. Iedereen belooft ‘balans’, ‘geluk’, ‘jezelf zijn’, het doorbreken van je blokkades, of wat dan ook.
Met AI dat websites, teksten en programma’s uitpoept alsof het niks is, en met een economische crisis in aantocht, is het straks echt klaar met die grijze middelmaat. Trust me! Ga je het gewoon niet meer mee redden, nu eigenlijk al niet meer. Hoe goed je ook in je vak bent; ik heb er honderden zo voorbij zien komen die gewoon weer een baan hebben en die echt magische dingen deden. Maar zich voordeden als een eenheidsworst, als een vanilleijsje; voor iedereen!
Als jij nu niet keihard gaat opvallen met een unieke visie, een uniek aanbod en een specifieke klant, dan wordt het weer speuren op jobsites.
Eerlijk. Er is (straks) geen plek meer voor “ik help iedereen met alles een beetje”.
Verbinding? Klinkt leuk, maar zo werkt het niet
Er wordt vaak geroepen: “Ja maar ik werk heel erg op verbinding en dan kiezen mensen mij.”
Bullshit.
Je kúnt geen verbinding maken als je hetzelfde roept als je buurvrouw-coach.
Hoe kan iemand zich verbonden voelen met jou als ze bij jou precies hetzelfde hoort als bij tien anderen?
Verbinding ontstaat niet door grijze massawoorden, containerbegrippen en jargon.
Verbinding ontstaat als jij iets roept waar iemand óf enorm op aangaat, óf op afknapt.
En dat betekent: keuzes maken. Stelling durven nemen. Anders durven zijn.
Want weet je wat er dan gebeurt?
Dan willen mensen niet zomaar de eerste beste hulp. Dan vullen ze geen 6 contactformulieren in. Dan willen ze jou.
Sterker nog: dan zijn ze bereid om te wachten op jouw beschikbaarheid.
Dan passen ze hun trouwdatum aan als jij die dag niet kan.
Omdat ze voelen: Niemand anders kan mij geven wat jij biedt.
En ja, dat werkt echt zo.
Maar dat lukt alleen als je:
✅ Een kristalheldere ideale klant kiest (geen tien, één!)
✅ Een aanbod hebt dat naadloos aansluit op precies hun pijn en verlangen
✅ Een visie hebt die je onderscheidt van de hele grijze massa
Doe je dat niet?
Dan blijft het ploeteren.
Dan blijf je afhankelijk van toeval, wie er het eerst belt (en dat doet 90% sowieso niet).
En eerlijk? Dat spelletje ga je verliezen. En nee, dat zeg ik niet omdat ik je een ticket voor mijn 2 daagse wil verkopen maar omdat het de waarheid is.
Enneh, ik zou het wel slim vinden als je erbij zou zijn 😊
Slim en Snel Succesvol – ben jij erbij?
Als jij nog steeds denkt dat goed zijn in je vak, of “je eigen proces geheeld hebben”, genoeg is om klanten te maken… dan moet ik je teleurstellen.
Dat ruikt je potentiele klant niet, hoe weten ze dat je zo geweldig goed bent als niemand daar al bewijs van heeft gekregen. Gaat hem niet worden. Het enige wat dan écht geheeld moet worden is je bankrekening en daarvoor is het dan vaak al te laat.
Hoeft niet.
Maar dan moet je wel NU in actie komen.
Op 20 en 21 mei geef ik mijn live tweedaagse training Slim en Snel Succesvol. Dé starterstraining van Nederland!
Twee dagen waarin ik je – bloedeerlijk, humorvol en in hoog tempo – alles leer wat je nu mist om van je praktijk een succes te maken. Geen vage theorie, geen spirituele meditatie op je omzet. Gewoon: wat werkt, en waarom je zonder dat fundament straks keihard onderuitgaat.
✅ Geen ‘ik help iedereen’ meer
✅ Geen losse sessies meer die je agenda vullen maar je bankrekening niet
✅ Geen eindeloos broeden zonder gouden eieren, uberhaupt geen eieren, als je snapt wat ik bedoel. Al die plannen waar je je suf aan bedenkt in je hoofd maar die je niet uitvoert of die niet lijken te werken. Klaar mee toch?
Deze 2 dagen zijn voor jou als:
- Je serieus bent over je business en je missie
- Je ambitie hebt én coachbaar bent
- Je snapt dat investeren in ondernemerskennis slimmer is dan nog 3 jaar zelf blijven ‘proberen’. En nee, nóg een inhoudelijke opleiding gaat je ook niet helpen!
En ja, ook als je al jaren een KVK-nummer hebt maar nog geen 2.500 euro per maand draait is deze training voor jou
Sterker nog: dan moet je helemáál komen.
Want als jij na 3 jaar nog steeds per ongeluk een klant maakt, ben je in mijn ogen gewoon nog starter.
(Klinkt hard? Moet ook. Je droom verdient beter dan dit.)
Dit is NIET voor je als:
- Je nog twijfelt of je überhaupt ondernemer wilt zijn
- Het je plan is om ‘langzaam te starten’
- Je vooral “een paar klantjes” wilt
- Je denkt dat je slapend rijk wordt als ondernemer ‘ik wil maximaal 2 dagen werken en 10K per maand draaien’. Dan moet je niet bij mij zijn en ook niet in deze zaal in Houten.
Ik werk met mensen die keuzes durven maken. Die willen gáán.
En die, als ze voelen dat dit het is, hun trouwdatum nog zouden verzetten om erbij te kunnen zijn 😊 Oké, dat is misschien wat ingrijpend maar je snapt me.
Praktische details:
Dinsdag 20 en woensdag 21 mei aanstaande bij van der Valk in Houten. 2 dagen van 9.30 – 17.00 uur plus 2 keer lunch.
Investering:
➡️ Tot en met 1 mei betaal je slechts €147,- ex. btw (inclusief 2 heerlijke lunches!)
➡️ Daarna gaat de prijs omhoog naar €177,- ex. btw
Nog steeds een koopje. Maar waarom meer betalen als je ook nú kunt boeken?
💥 Ben jij erbij op 20 en 21 mei in Houten?
Klik hier om je ticket te kopen 👇
Ja! Ik wil mijn plek veilig stellen!
(FAQ’s en praktische info vind je ook via die link. Vragen? Mail me gewoon even.)