Een paar weken geleden zag ik waanzinnige foto’s van een bekende Nederlandse vrouw op Insta voorbij komen. Ze had een strak, afgetraind lijf en zag er in mijn ogen echt geweldig goed uit. Waarom het me vooral raakte was dat ze ongeveer mijn leeftijd is. Google vertelde me zojuist dat ze zelfs een jaar ouder is.
Nu train ik wekelijks zeer intensief en kan ik geregeld niet meer op en neer van de spierpijn, maar zó zie ik er toch niet uit. Dus ik ging kijken ‘wat heeft ze gedaan?’. En voordat ik nu allemaal mails krijg over bodyshaming en dat ik hiermee maat 36 promoot en weet ik het allemaal: geenszins. Bespaar je dus die moeite van reageren. Doe heerlijk wat jij mooi en lekker vindt en laat mij dan ook vrij in mijn keuze om blij te worden van een meer gespierd lijf. En nee, ik hoef ook geen aanbod van zelfacceptatie cursussen. 😊 Oké?
Goed, geraakt door mijn pijn (‘hmmm, met al mijn trainen ziet het er nog niet zo uit’) ging ik op onderzoek uit. Ik kwam op een Insta account met een hele rits aan mooie foto’s van ditto vrouwen en allemaal voorbij de ‘Insta hot’ leeftijd. Wow!
En hoe gaat zoiets, je klikt verder en nog een keer naar de link in bio en toen kwam ik op hun site. Ik zit op het moment dat ik dit typ nog een beetje te twijfelen of ik nu wel of niet de naam moet noemen. Ik schrijf namelijk met een doel en ik weet 100% zeker dat als ik URL’s geef ik tig mails met meningen over de methodiek krijg en daar gaat het nu even niet om. Om mijn punt te maken met dit bericht is de naam niet nodig.
Goed, ik kom via de link in bio op de website en ik zie dat al deze vrouwen hetzelfde programma hebben gekocht. Dat is les 1: als je een goed aanbod hebt, heb je maar 1 aanbod nodig en geen 12 verschillende programma’s. Het kost € 2.500,- (last time I checked), het duurt geloof ik 6 weken (ja, daar komt de eerste storm van reacties al dat dat ‘nooit kan’, maar nogmaals, dat is niet waar dit verhaal over gaat). Verder weet ik eigenlijk niets, want zelfs óf het wel 6 weken duurt is me niet helemaal duidelijk. Waar NERGENS over gesproken wordt is het ‘hoe’: het is ‘iets’ met training en ‘iets’ met voeding.
Uit de testimonials haal ik dat het geen hongerdieet is en dat er supplementen in zitten en dat ze zich nog nooit zo goed gevoeld hebben, maar verder weet ik niets. Dat is les 2: zorg dat je testimonials niet alleen gaan over hoe geweldig het resultaat is, maar laat daarin ook twijfels wegnemen door vragen die potentiële klanten hebben te beantwoorden in de testimonial.
Goed, waarom deel ik dit nu? Want ik kan me voorstellen dat het voor jou weinig interessant is of ik wel of geen killerbody wil hebben. Twee belangrijke lessen heb ik al met je gedeeld, zie hierboven de tips. Maar waarom deel ik dit verhaal nu verder met je?
- Het programma kost € 2.500,- en als je je inschrijft dan ben je ‘ergens vanaf maart/april aan de beurt’. Er is dus nog niet eens een startdatum bekend en mensen vinden het kennelijk de moeite waard om even te wachten. Dat is alleen maar het geval als het een uniek concept is want in alle andere gevallen ga je op zoek naar een leverancier die iets soortgelijks levert en waar je wel snel geholpen kunt worden. Als die er niet is ben je bereid om te wachten en betekent het dus dat ze, in een overvolle afslankmarkt, een unieke positie hebben weten te creëren door het anders te doen. In hoeverre heb jij een voordeel op je concurrenten waardoor je niet inwisselbaar bent?
- Het programma kost €2.500,- en je kunt alleen via een knop op de site kopen. Geen webinars en geen salesgesprekken. ‘Als je wilt dan hier drukken en wil je niet dan geen probleem’. Of zoiets, dit is mijn kort door de bocht samenvatting. Kun je natuurlijk wat van vinden, maar het werkt dus wel. Enige wat daarvoor nodig is, is een resultaat waar je toekomstige klant van gaat watertanden (‘ik wil het, ik wil het, ik wil het’) en een uniek concept. Want 8 webinars en 100 salesgesprekken gaan niet voor sales zorgen als je inwisselbaar bent en geen “fingerlicking good” resultaat kunt (aan)bieden.
- ‘Dat betalen mensen niet (meer)’ Oh jawel hoor, naar hier dus blijkt. Geen salesgesprek, € 2.500,- en een wachtlijst tot minstens april. Dat ‘men het er niet meer voor over heeft’ is dus jouw waarheid maar niet dé waarheid. Voor kwaliteit en resultaat zullen mensen altijd blijven betalen.
- Er is dus een programma, het heeft ook nog eens een bijzondere naam. Wat het inhoudt of hoe het werkt, geen idee en toch wordt er massaal op de koopknop gedrukt. Terwijl jij iedere punt en komma nog aan het uitleggen bent naar een klant, zijn er volksstammen die die details helemaal niet hoeven te weten, gewoon voor het resultaat gaan. Tenslotte is het zo dat als de garage de distributieriem van mijn auto vervangt ze mij ook ‘weer tienduizenden zorgeloze kilometers’ verkoopt en niet het ‘verwijderen van de dynamo, demonteren van het distributiedeksel, op tijd blokkeren van de distributie, ontspannen van de spanrol en het verwijderen van de oude riem en deze vervangen door de nieuwe waarna ze de spanrol weer op spanning zetten en het distributiedeksel en de dynamo weer monteren’. Snap je het verschil??
- Ze targetten enorm goed op hun doelgroep. Ik kan me identificeren met alle vrouwen die hun resultaat delen omdat ze van mijn leeftijd zijn, wat niet het geval zou zijn als ze ‘iedereen’ van een killerbody hadden voorzien. Dan had ik gedacht ‘ja, maar die..’ Nu geloof ik het. En dat is nodig om mensen op een knop te laten drukken. En ja, het werkt vast ook geweldig met andere doelgroepen, maar dat laten ze dus bewust niet zien!
- Niet alleen hebben ze een uniek concept, ze hebben dus ook unieke marketing. Ze doen niet wat iedereen in de afslankbranche doet, ze doen het anders. Hebben een paar vrouwelijke sleutelfiguren gevraagd hun programma te volgen en, met het bereik dat die hebben, doen zij dus nu de promotie voor hen. Ook nog eens gebruik makend van dat ze échte ambassadeurs zijn omdat ze het zelf (zichtbaar) ook gedaan hebben. Briljant concept. En voordat je nu denkt ‘ja, maar dat krijg ik niet voor elkaar’, dat hadden zij ook kunnen zeggen. Ik vermoed dat, met hun huidige bereik, ze toen ze die dames benaderden ook nog lang geen grote speler in de markt waren of marktleider. En toch is het ze gelukt deze bekende vrouwen hun programma te laten volgen. Kwestie van een goed aanbod, doorzettingsvermogen, ballen en goede sales en dat is allemaal te leren. Misschien hebben ze die vrouwen zelfs wel betaald om mee te doen, dat kan maar is toch niet verkeerd? Nu het programma blijkt te werken hebben ze, dankzij de resultaten en invloed/ bereik van die vrouwen, een enorme groei in bereik en klanten. En wij denken ‘dat kun je pas doen als je groot bent’. Ik werd erdoor geïnspireerd en het bevestigt mijn slogan ‘het werkt als jij wilt dat het gaat werken’. Simpel.
Laatste die ik wil noemen als je op zoek bent naar succes is wat ik ALTIJD zeg: zorg voor méér dan spetterende resultaten bij de klanten die je helpt. Want bereik, strategie en weet ik het allemaal is volledig nutteloos als je klanten geen resultaten hebben. Sterker nog, als je voor briljante resultaten zorgt gaat het nog altijd niet helemaal vanzelf maar het is wel een punt dat ik soms in al het marketing/funnel/conversiegeweld vergeten zie worden. Als je maar genoeg klanten waanzinnige resultaten laat bereiken dan kan de markt op een gegeven moment gewoon niet meer om je heen. Zoals uit bovenstaand voorbeeld ook weer is gebleken.
Ik ben heel benieuwd wat deze mail je voor inzichten heeft gegeven. Welke was het meest waardevol voor je? Welke pas je nog helemaal niet toe en wat ga je na dit schrijven veranderen? Wil je het hieronder met me delen?
Voordat ik af ga sluiten en je een fijn vervolg van de week wens nog even dit:
- Aanstaande woensdag geef ik om 09:30 uur en om 20:00 uur mijn gratis Masterclass ’10 spelregels voor winnen in je praktijk zonder jezelf te verliezen’. Dat ‘jezelf verliezen’ is namelijk wel wat ik vaak zie gebeuren en dat raakt me. Lange dagen, heel veel uren maken en amper of veel te weinig klanten hebben. Of je wringt je in iets omdat dat lijkt te werken maar dat is niet wat je gelukkig maakt. Of je let enorm op je taalgebruik om vooral maar niemand de gordijnen in te jagen. Dat is niet waar vrijheid over gaat, dat is ook vast niet waarom je ondernemer bent geworden. Toch? Dit is ook allemaal niet nodig als je een aantal spelregels volgt. Ik zeg altijd dat het hetzelfde is als Monopoly spelen: hoe beter je de regels kent hoe groter de kans is dat je wint. Met ondernemen is dat precies hetzelfde.In een gratis Masterclass van ruim 1,5 uur neem ik je op een hele praktische manier mee in die 10 spelregels zodat jij veel beter snapt hoe je nu een praktijk opbouwt zonder dat het je 40 uur per week kost. Zodat je wél in vrijheid, als jezelf en met plezier, impact kunt hebben bij je klanten en zelf een gezond inkomen kan verdienen. Doe je mee? https://veroniqueprins.nl/webinar-10-procent-web/
- Op dinsdag 14 november aanstaande organiseer ik van 13:00 – 17:00 uur mijn inmiddels befaamde Kickstart workshop: de (her)start van je coachpraktijk. Ben je écht serieus om van je praktijk een succes te maken, dan kun je deze workshop niet missen. In 4 uur tijd neem ik je mee in de 5 basisstappen voor klanten en dus omzet in je praktijk.Wat deze workshop zo uniek maakt is:
- Ik zie je écht, sterker nog ik maak huiswerk van al mijn deelnemers en dat maakt dat je feedback kunt verwachten. Die is misschien niet altijd aardig (ik doe graag aan verwachtingenmanagement) maar wel eerlijk en waardevol omdat ik geloof dat ik je daar het meest mee help als je écht een goede business wilt bouwen.
- We gaan 4 uur volledig interactief aan de slag: het is dus niet zo dat je 4 uur luistert naar een berg informatie, dan kan ik je beter een video sturen. Ik stel je vragen, daag je uit, kijk met je mee zodat je écht snapt waar ondernemen over gaat en je er dus mee aan de slag kunt.
- Je sluit met een tollend hoofd vol ideeën af, je zult meer dan de helft van de acties die je nu onderneemt uit je agenda schrappen omdat je snapt dat die waardeloos zijn en niets op gaan leveren. Dat maakt dat je veel meer tijd krijgt en je effectief gaat voelen met acties die wél klanten opleveren. Meer in minder tijd dus eigenlijk!
- Ik geef deze workshop normaal gesproken live, éénmalig doe ik hem online. Dus heb je geen vervoer, kom je van ver, kun je je puppy nog niet alleen thuislaten omdat hij dan je bankstel sloopt of heeft je goudvis last van verlatingsangst en wil je wél leren ondernemen, dan is dit dé kans: zorg dat je er online bij bent!!
- De prijs voor deze workshop is tot 4 november a.s. slechts € 17,- daarna gaat de prijs omhoog naar € 27,-. Voor dat bedrag krijg je naast 4 uur training en inspiratie van één van de beste businesscoaches van Nederland ook nog een praktische goodybag thuisgestuurd, mits je je ticket bestelt vóór 10 november.
- Er komt géén replay of opname, het is echt een live online workshop.
Photo by Andrea Piacquadio on Pexels